Få vores nyheder på mail

Elgiganten får nyt logo

Pressemeddelelse   •   Okt 01, 2013 06:00 CEST

Meget er sket, siden Elgiganten slog dørene op for danske kunder tilbage i 1996. Derfor er det nu tid til en ansigtsløftning, fortæller administrerende direktør Peder Stedal.

”Elgiganten har forandret sig meget de sidste år, og dermed var tidspunktet kommet til en lille ansigtsløftning af vores logo. De tilbagemeldinger, vi har fået fra danskerne, har peget på, at de synes rigtig godt om vores varehuse, vores produkter og lave priser, men at vores logo og udtryk måske var lidt gammeldags,” siger Peder Stedal.

Elgigantens 29 varehuse får dermed en ansigtsløftning til et mere moderne og tidssvarende look, der samtidig er mere energivenligt end de gamle facadelogoer. Logobyttet sker sammen med de nordiske søsterbutikker i Norge, Sverige og Finland, der nu samles under et fælles symbol.

Elgiganten skal overgå kundernes forventning

Elgigantens nye logo er inspireret af det matematiske tegn ”større end”, fortæller Peder Stedal.

”Vi har valgt symbolet for hver dag at minde os selv om, at vi skal gøre mere end kunderne forventer af os. Grundlæggende handler det om, at vi skal være bedre, billigere, have størst udvalg, de flotteste varehuse – og selvfølgelig vores velkendte lave priser,” siger Peder Stedal og fortsætter:

”Vi er i konstant bevægelse mod at blive endnu bedre. Derfor har vi også introduceret en ny smiley-ordning i vores varehuse, som vi kalder Happy or Not, hvor kunderne kan trykke på den smiley, som de mener passer til købsoplevelsen – på den måde kan vi blive endnu bedre,” forklarer Peder Stedal.

Nyt logo, nye ydelser - samme lave priser

Peder Stedal fortæller, at den visuelle opfriskning også sker for at markere en stribe nye kunde-initiativer, som Elgiganten har iværksat.

”De sidste år har været en rejse med fokus på endnu bedre kundebehandling, endnu flottere varehuse og endnu flere spændende produkter på hylderne. Men vi stopper ikke her,” siger Peder Stedal og fortsætter:

”Derfor har vi introduceret en række af spændende, nye servicekoncepter som vi kalder KNOWHOW. Det gør vi for at tilbyde vores kunder serviceydelser på en let og overskuelig måde, som gør det endnu nemmere og trygt at handle i Elgiganten,” siger Peder Stedal. 

Se de nye reklamefilm her: Elgigantens nye reklamefilm

Elgiganten er en af Danmarks førende varehuskæder indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 1.700 medarbejdere fordelt på 29 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2012-13 for i alt 5,1 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2012/13 omsatte for i alt 26 milliarder norske kroner. Der er i Norden i alt 289 varehuse og ca. 7000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Retail (DXNS)


Vedhæftede filer

PDF-dokument