Få vores nyheder på mail

Elgiganten investerer 20 millioner i nyt reklamekoncept

Pressemeddelelse   •   Okt 10, 2014 07:00 CEST

Søndag aften d. 12. oktober går et helt nyt reklamekoncept for Elgiganten i luften. For første gang nogensinde er der tale om et animeret univers, hvor produkterne i varehuset vækkes til live og selv fortæller historien.

Elgiganten investerer 20 millioner kroner i animation og figurer, der fortæller om gode tilbud og ting der sker i Elgiganten-varehusene.

Konceptet, som lanceres over hele Norden, repræsenterer en solid omlægning af elektronikkædens markedsføring.

”Både branchen og vores produktudvalg har forandret sig meget de seneste år. De produkter vi sælger får en stadig vigtigere rolle i folks hverdag, og kunderne har andre forventninger og stiller større krav til os end før. Det betyder ikke bare at vi må sikre høj kompetence blandt vore ansatte, men det har også indvirkning på, hvordan vi møder og kommunikerer med kunderne,” siger adm. direktør Peder Stedal.

Dermed fandt Elgiganten tiden moden til at ændre reklamen.

Der er tale om et helt nyt animeret univers, hvor produkterne i Elgigantens varehuse vækkes til live og får personlighed.

”Vi ønsker at markedsføre os overfor vores kunder med lidt mere glimt i øjet end vi har gjort tidligere. Vi skal selvsagt fortsætte med at fortælle om alle vore gode tilbud, og vi håber, at kunderne vil tage godt imod den nye reklameform,” siger adm. direktør  Peder Stedal.



Elgigantens nye reklamekoncept er udviklet af bureauet Forsberg & Co. i Sverige. 


Elgiganten er en af Danmarks førende varehuskæder indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 2.000 medarbejdere fordelt på 29 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2013-14 for i alt 5 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2013/14 omsatte for i alt 26,9 milliarder norske kroner. Der er i Norden i alt 289 varehuse og ca. 9.200 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone. 


Vedhæftede filer

PDF-dokument