Få vores nyheder på mail

Elgiganten gentager succesen: En dag i singlernes tegn

Pressemeddelelse   •   Nov 05, 2018 08:09 CET

Singles Day-kampagnen lanceres i år sammen med en serie nye humoristiske budskaber skabt i samarbejde med bureauet DDB.

Søndag den 11. november er der Singles Day i Elgiganten. "Kunderne tog rigtig godt imod dagen sidste år, så vi gentager succesen,” siger adm. direktør i Elgiganten, Peder Stedal.


Singles Day falder hvert år den 11. november og er på verdensplan den mest populære shoppingdag på året. Som som sidste år har Elgiganten valgt at afholde den i Danmark også.

”Vi var nogle af de første til at gøre Black Friday stort i Danmark, og sidste år lancerede vi det kinesiske fænomen Singles Day, som kunderne tog så godt imod, at vi gentager succesen i år,” siger Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.

Singles Day startede som fænomen i Kina halvfemserne og er gået fra at være en dag, hvor man fejrer singlerne til at blive en dag, hvor det handler om selvforkælelse og hvor man gør noget ekstra for sig selv, uanset parforholdsstatus. 

"Som markedsleder er det vigtigt for os at lytte til kundernes ønsker, og vi følger derfor de globale tendenser i markedet. Singles Day er startskuddet for den mest intense periode i løbet af året med både Black Friday og julehandel lige rundt om hjørnet, så vi forventer massiv travlhed,” siger Peder Stedal.

Reklamer med glimt i øjet

Singles Day-kampagnen lanceres i år sammen med en serie nye humoristiske budskaber skabt i samarbejde med bureauet DDB.

Vi stræber altid efter de bedste og mest interessante måder at nå ud med budskaber på. Når det kommer til et fænomen som Singles Day, der endnu er ganske nyt i Danmark, var det oplagt at gribe det lidt anderledes an og lege lidt med måden at fortælle om dagen på. Derfor har vi skabt en serie underfundige og sjove budskaber, der skiller sig lidt ud fra den måde, vi normalt markedsfører os på. Forandring fryder – ikke mindst i markedsføringen,” siger Peder Stedal fra Elgiganten.

Fakta om Singles Day
Singles Day startede som en fejring af single-husstanden, oprettet af Nanjing Universitet i Kina i 1993. Mottoet var – og er stadig – vær stolt af at være single. Konceptet er vokset langt udover Kina og har udviklet sig fra kun at være en festdag til også at blive verdens største shopping-dag på nettet. Store elektronikforhandlere som Alibaba og Amazon har fejret Singles Day i flere år.

Singles Day-kampagnen gælder både på elgiganten.dk og i landets 37 varehuse.

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 37 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2017/18 for i alt 6,2 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2017/18 omsatte for 37,3 milliarder norske kroner.

Der er i Norden i alt 425 varehuse og ca. 10.000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone